Komposition

Som dom flesta nog vet, av dom som känner mej, så är jag enormt musikintresserad och älskar att skriva musik. Komposition, det vore underbart att arbeta med!


Just nu känner jag mej bara så otroligt imponerad av den snygga http://www.andreascarlsson.se/. Tänk att bli så känd, tänk att komma så långt!!! Det vore underbart.
Jag skulle inte önska något mer än att få arbeta med komposition på heltid. DET VORE EN DRÖM!!!!

Så hur gör man då för att få "den stora chansen" som t.ex. Andreas C fick? Var vänder man sej? Vem ska upptäcka mej??? (om det nu finns något att upptäcka hehe De e ju inte säkert)

Jag har viljan och jag har motivationen. Men har jag talangen? Musik är mej och jag lever av musik, som AC sa. Så känns det för mej också. Men jag vet samtidigt att jag inte har speciellt mycket kunskap om musik. Inte alls. Jag är en fulltständigt obakad kompositör som än så länge bara har lekt.

Men jag har en liten blyg samling på 300 låtar som jag har skrivit genom mitt liv. Tyvärr har jag aldrig varit särskillt engagerad i att skriva texter till låtar utan kämpar mest med själva musiken. Ska man bli låtskrivare så kräver det oftast att man ska kunna hantera att skriva text tillslammans med musik, inte bara något av dom!

Men det tror jag nog inte är så svårt att lära sej. Men var ska man börja? Skriva en låt o skicka in till nått musikproducerings-företag? Var finns det sånt? Hmmm.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0