HipHop

Jag älskar hiphop (och då syftar jag framför allt på dansen)!! Det ser så sjukt coolt ut och jag vill så gärna kunna det! Denna vecka har jag haft 3 danslektioner, men kommer denna höst framöver bara gå en gång i veckan, hinner inte mer.

MEN KOLLA DENNA FILM:
http://www.youtube.com/watch?v=UYFDYX4i2EY
heeeeeeeelt sjukt!!!



Mina dansinstruktörer heter:



KIRA (från "So you think you can danse" och "Scenen er din")





Mads Vad (från "Vild med Dans")

 


Mia Vad

http://www.miavad.dk



Pernille Petersen

Men jag har framförallt Mia, Kira och Pernilla, som alla tre är speciellt duktiga på Hiphop, street-, funk- och breakdance. Jag går en kurs för streetdance o hiphop.

Kira är otroligt duktig och stencool!! :D Jag är grymt imponerad av henne.
Som person är hon väldigt söt och som lärare är hon hård... :)

Mia är väldigt kunnig och naturligtvis också suveränt duktig. En underbar personlighet!
Som person är hon hemskt trevlig och snäll. Som lärare väldigt positiv.

Pernille är en väldigt känslomässig dansös som verkligen lever sej in i sin dans! Otroligt att se på henne!
Som person är hon självsäker och ett riktigt charmtroll =) Som lärare är hon väldigt pedagogisk, glad och uppmuntrande.

Mads Vad är en riktig galning!! Kommer alltid och stör oss mitt i lektionerna och flörtar med alla hiphop-tjejerna, skrattar, pratar, i tid och otid, och ler ALLTID :) Man blir glad av att se honom och han är kalasduktig på att dansa! En riktig legend.



Sen finns det till lärare på skolan som jag har FETstor respekt för. Lene Mikkelsen. Hon ÄGER!!!! =) Men hon har jag inte, eftersom jag dansar hiphop och hon är typ balett- o latindanspedagog.
Hon har varit danspedagog i London där hon har tränat upp flera av världens mest kända turneringsdansare. Hon är den första dansken som har vunnit Världsmästerskap i Latin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0